After Ski och Poesi

Idag var en dag, så lik alla andra! (Ref. Ebba Grön)
Skillnaden var att det snöade extremt mycket!
Minus 12 grader och tillsynes lagom mycket blåst.
Högfjället stod som första etapp.
Det blev ett åk, sedan beslutade vi att det var alltför: mycket blåst, mycket snövallar och lite sikt.
Bilen förde oss till Lindvallen istället.


Där hittade vi några fina backar såm låg lite skyddade av träd.
Määäääängder med lössnö gjorde åkningen både tung och rolig!
Många småhopp och trix blev det, och ett par ordentliga vurpor.
Vi passade på att ta en liten fika, min syster och jag.
Kaffe piggar alltid upp, och man kan värma sig lite i smyg:P


Ett par åk senare ringde Far och undrade om vi skulle med på en bit mat.
Javisst tänkte vi och satte kurs mot "Gustav Grill & Kök".


Vi skådade dagens första kändis på stället.
Therese Alshammar satt och var en bra förebild för den idtrottande ungdomen! Good job!


Maten var mycket god, och backen ropade snart efter vårt sällskap.


Vi gjorde en bunt åk till innan vi drog till Linvallens Wärdshus på After-Ski.
Det var ett mycket duktigt band från Gotland som spelade bra musik! Tumme upp!
Här skådade vi även dagens andra "kändis", Sara Löfgren... (Det är syrran som har koll, jag har nog läst lite för lite Se&Hör för att känna igen sånt folk)


Vi lyckades även få en särskola som bordsgrannar.
Åtminstånde kunde man tro det.
På deras tröjryggar stod att läsa "Vi är Sveriges Partylandslag".
Det var ju riktigt pinsamt att sitta så nära detta avskyvärda gäng.
Killar med flottigt, äckligt blonderat hår och uppknäppt skjorta.
Tjejer som bedrev någon typ av aerobicsövningar framför scenen.
Jag antar att dom inte är medvetna om hur mycket dom skämmer ut sigsjälva med sitt beteende och viftande med armar, ben och rumpor.
Hoppas dom googlar sigsjälva och läser min fina recention... Tvi!


 

Inspirerad av gårdagens "På Spåret" tänkte jag plocka på mig min lädermask och Björn Ranelind-peruk för att i sann österlenanda skriva poesi.


Den första har jag valt att kalla:
Röd Ost


Jag dricker rött vin
och äter cheddarost
Jag äter cheddarost
och dricker rött vin
Jag fyller upp mitt glas
och skär en stor skiva
Jag skär en tjock skiva
och häller i mig mitt glas
Dags att hämta en ny flaska ost
tid att ordna ett halvkilo vin
Jag dricker cheddarost
och äter rött vin


Den andra får heta:
Landet som inte fanns


Utomhus
där bor luften
Luften
som är så kall och frisk
Jag
andas djupt men blir aldrig
Sten Frisk


Den tredje döper jag till:
Tennisboll mot tennisnät, twice!!!


Jag lutar mig bakåt
alldeles för långt
Tillslut når jag marken
den är kall och hård
Jag borde inte ramlat
jag heter Jacob
Hård


Röd Ost är jag mest nöjd med, den kan få pryda min grav om det skulle behövas.


//Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0