Bräda och Television...

Igår var jag och syster ute och åkte bräda.
Och jäklar var vi åkte, det var väldigt mycket fin lössnö och förvånansvärt lite folk som stävade efter att åka den.
Det blev lite hoppande, trixande, trillande och ramlande. Men den mjuka snön eliminerade risken att slå sig och våra nyinköpta kläder höll snön på behörigt avstånd från kroppen. Tummar upp!

Jag hade ju tänkt åka till Malung igår, men det var tydligen förköp och fullsatt på det ställe vi skulle ut på. Och jag var inte särskillt sugen på att åka 1,5 timma i buss och samtidigt riskera att få gå runt i en park likt "Lommenannen" en hel kväll....
Så jag stannade här hemma och kom tvåa i Yatzy!

Det har snöat mycket inatt, och det fortsätter fortfarande!
Strömmen passade även på att visa snön sitt ogillande genom att försvinna under en halvtimma imorse.

Jag skall köpa ny TV:)
Äntligen skall jag bli ägare till en stor och fin TV där man kan se texten från soffan!
Frågan är bara vad och vart jag skall köpa.
Men det är ju mellandagsrea nu, så man får passa på (Till mina Norska läsare: Passa på betyder "Ta Chansen" och inget annat).
Problemet är att närmsta stora elmarknad (OnOff, Siba och ElGiganten) ligger i Mora... 10 mil härifrån.
Men det får kanske bli en liten tur när snöandet avtagit!

Nu skall vi ut i backen igen, Högfjället får det bli idag.
Det ligger så bra till när vädret är lite... extremt (?)...

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0