Brats, Bräda och Volvo...

Igår var det ju som sagt Hockey!
Och tittar man på sport blir man ju hungrig.
Därför gick vi till närmsta Pizzeria i den andra pausen, det hade en gång varit en riktigt fin italienas pizzeria med sofistikerat vinsortiment och fantasktisk föda.
Nu var det ett vanligt kebabhak med dispenserdricka.

Vi var först av en räcka med folk som tog sig en paus från det kalla sportarrangemanget som pågick utanför.
Två av de efterkommande verkade aningens sinnesförvirrade och satt med en fickplunta och smuttade.
Men det som gjorde dessa herrar minnsesvärda var det faktum att de var skåningar, hade äcklig blonderad backslick, hade plast-solglasögon inomhus (nattetid dessutom) och den ena var dessutom prydd med kläder av rosa färg (en typisk färg på skjortor som återfinns i stockholm och båstad...).
Nu skall man väl inte störa sig på människors visuella förorening, och det gjorde jag väl inte mer än litegrand i tystnad.
Vad som däremot fick min bägare att börja sjuda var när dessa, något överförfriskade killar, började spela en technoversion av den ryska folkvisan "kalinka" med högsta volym på en iPhone.
Inte en gång, inte heller två, utan tre gånger spelades den så det ekade i de timrade väggarna.
Då fick jag nog av deras totala avsaknad av respekt för andras ögon och öron och frågade om det inte var dags att svara i telefonen... Han mumlade något på en dialekt som påminnde om danska och låtsades svara i telefonen samtidigt som han stängde av musiken. Dom satt tysta kvar i någon minut innan dom gick ut från pizzerian samma väg som dom kom...
Anders-Brats 1-0...

Idag skulle vi ut tidigt, jag och far.
Det skulle åkas bräda och skidor hela dagen sades det, men vi kom ut som vanligt vid 12-tiden.
Men det blev faktiskt ganska lagom mycket åk.
Dels var det ganska isigt idag, och dels hade min bindning återigen gått sönder.
Det resulterade i att man riskerade att ena foten skulle lossna närsomhelst, kanske i full fart och kanske i ett hopp...
Då åker man naturligt nog lite mer försiktigt och tar det ganska lugnt.
Men tills imorrn skall jag se till att laga bindningen igen så man kan leka lite mer!

Efter åkningen tog vi en tur och kastade de gamla, nu utbytta, elementen från stugan.
Och gissa om jag fick mig en tankeställare när man såg hur dessa element såg ut invändigt.
Ett jättelager med damm lång i botten av vaarje element, och strax ovanför detta var värmeelementen placerade.
Värmeelemenenten som i princip kan vara rödglödgade vid drift.
Snacka om en potentiell brandrisk, känns gott att det nu är fina, oljefyllda, element i hela stugan.

Efter besöket på soptippen åkte vi motsatt håll mot guldgruvan.
Volvos Testcenter där jag kvitterade ut en Volvo V70 Drive.
Det är en bil jag nästan bestämt mig för att införskaffa, kanske inte än på något år, men när det börjar komma på begagnatmarknaden om 2,3,4 år någonting...
Jag ville mest se om motorn var klen eller acceptabel. Och jag får säga att jag åar mycket imponerad över bilen totalt sett.
Motorn var av helt okay prestanda, jag kör ganska försiktigt och har inget behov av att göra idiotomkörningar...
Och komforten i bilen var riktigt bra, något som givetvis var förväntat....
Det jag kan anmärka på var att jag tyckte det var lite svårt att ha handbromsen på en knapp istället för en spak.
Det gjorde hela "Start-i-backe-grejjen" lite svårare än tidigare.
Samtidigt var även kopplingspedalen lite svår eftersom den inte gav någon som helst respons på vad som hände i kopplingen, den var som att trampa i luft... inget motstånd alls, ingen feeling lixom!

Men en sådan bil får det bli i framtiden! Nu vet jag ju också vad jag längtar efter:)

"Bara när jag blundar" av Peter LeMarc!!! Jag vill ha den låten nu, men har lånat ut min CD-skiva och det albumet finns inte på spotify:(

Imorgon är det sista dagen på 00-talet, fräckt!´

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0