Dieseldoft och tandläkarborr.

Igår åkte jag söderut.
Mot Rossö närmare bestämt, jag skulle till tandläkaren tidigt imorse och hade ingen lust att åka från Oslo 07:00 mitt i rushtrafiken.
Jag passade då även på att åka in till Johan och uppdatera migsjälv om alla hans fina och intressanta projekt gällande båtar och motorer till dessa.
Jag blir faktiskt lite avundsjuk på honom när man vet att han har så nära till alla de saker han gärna spenderar sin fritid med.

Vi tog en spontantur till Nordby eftersom jag fick en snilleblixt om en julklapp jag ville införskaffa.
Jag hittade vad jag sökte och kände mig mycket nöjd.

Limerick var längesedan som Kalle-på-går'n sa, jag försöker sammanfatta mitt tandläkarbesök med en sådan.

Det var en tandläkare från Kreta
Som i munnen min började leta
Han sa "-Du borstar för hårt
Skall det vara så svårt,
Att försiktigt med tandkrämen kleta?"

Därefter bar det av mot Nordby för lite fortsatt julhandel.
Jag var där lite över 10 och var i det närmsa ensam på varuhuset.
Bilen fick den bästa parkeringen och det blev några turer till honom för att lämna mina inköp.

Det blev väl egentligen mest julklappar till migsjälv och lägenheten.
Men det var rätt gott att iallafall ha påbörjat julhandeln.

Jag var dessutom smart nog att köpa ett lager med Findus färdigmat... detta trots att jag innest inne visste att jag inte har någon micro.

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0