En dag som denna...

...får man bara inte låta gå oberörd förbi...

Strålande solsken, vindstilla och 15-20 grader kallt!
Detta var en dag man inte kunde låta liftarna gå tomma.
Jag gjorde mig iordning efter frukost för att sätta kurs mot backen.
Innan jag drog ville Pappsen se så att han klarade av att ta sig fram för egen maskin ut från parkeringen... det gjorde han inte.
Vi parkerade väl bilarna lite dumt igår för att ge snöplogen möjlighet att ploga den primära parkeringen, så jag fick hjälpa hans V70 med dubbdäck upp med min S40 och dubbfria däck. Det gick fint och jag var mycket nöjd med bilens framkomlighet och det faktum att jag hade bogserlina med mig!

Backen låg nästan öde när jag kom fram.
Ingen kö i liftarna och glest med folk i backen!
Riktigt härligt, temperaturen var väl det som höll folk hemma. Eller ja, jag fick reda på att det varit helt fullt med folk nere i byn, så julklappshandeln var väl viktigare än att ta vara påen dag i backen...?

Det var egentligen en kort dag, den kortaste på hela året kanske? Jag har för mig att det brukar vara några dagar innan jul. Så nu går vi mot ljusare tider igen!

Passar på att dela med mig av lite lågkvalitetsbilder!

Vy ut över snön, och ett litet snöflak som hänger ner från taket...


Tussen och Vanten kom på besök. Lugnande medecin inför resan gjorde att dom var lite vingliga under gårdagen.
Nu är dom lite mer aktiva... men bara lite, dom är ju trots allt katter...


En syn som denna kan nog få vem som helst att slänga i sig frukosten och dra till backen ASAP.


Helt ensam i en 8-mannaluft och väldigt lite folk i backen. En knapp halvmeter med orörd puder på sina ställen:)
Enda nackdelen var att det var lite kallt, -20 här i skuggan. Nog för att den minuten utan handskar då jag tog kort skulle räcka för att paralysera händerna resten av dagen...


Och jodå, det blev en fin solnedgång att åka mot.


//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0