H.O.C.K.E.Y.T.V... Hockey och TV.

Ja den gamla slagdängan från 80-talet med Håkan Södergren i spetsen lever kvar i en extended version...

Imorse bar det av.
Jag och Far satte kurs mot Mora 08:45.
Målet var att jag skulle införskaffa en TV till min lilla boning i Oslo.

Resan gick längs den väg jag hitills åka två gånger med skidor, snart tre förhoppningsvis.
Träning inför Vasaloppet står högst på what-to-do-listan efter nyår.
Dock hoppas jag att jag slipper de -28 grader som var längs vägen idag.

Väl framme i Mora lokaliserades den tänka butiken relativt snabbt och snart stod valet mellan två olika modeller.
Den ena var en 47" LCD och den andra en 50" Plasma, bägge av fabrikatet LG.
Valet föll på 47"-aren efter en grundlig granskning av bildkvalitet och andra finesser.
Äntligen kanske man kan se texten på de filmer man vill se:)

Vi tog även en liten tur inom några av våra lite äldre släktingar och hälsade på.
Det bjöds på kaffe och hembakat kaffebröd, och det var väldigt kul att se att det gamla paret var vid mycket gott mod.



Klockan hade börjat röra sig mot eftermiddag när vi åter ankom Sälen.

I butiken hade expediten frågat om jag ofta såg på sport... "Nej för fasen..." blev svaret.
Men ibland får man göra undantag, idag var ett sådant tillfälle.
Det vankades nämligen en liten hockeyturnering på Sälfjällstoget under kvällen.
Medverkande gjorde bl.a. Andreas Johassnon, Calle johansson, Börje Salming, Mats Näslund och Bengt-Åke Gustafsson.
Trots 15 minusgrader och sport var det en mycket trevlig tillställning.
Det faktum att det som skiljde oss från en farlig puck var en 60 cm hög rink.
Detta medförde att man var tvungen att följa spelet väldigt aktivt för att vara redo att parera en eventuellt felslagen puck.
Man hängde ju faktiskt med lite "if one only payed some attention"...

Nu skall det spelas Yatzy.

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0