Immunitet och besök...

Idag gick jag "som vanligt" upp lite innan fem och var, likt igår, förste man på kontoret!
Även idag ver det ett syfte med den gesten, jag skulle få finbesök från Sverige.
Under morgonkvisten droppade kollegorna in en efter en och när vi var fulltaliga, en stund innan nio, var det snart dags för företagsläkarna att påbörja sin arbetsdag.
Vi har nämligen massvaccinering på jobbet denna veckan.
Jag har varit lite skeptisk mot denna operation men hade under dagens tidiga timmar samlat mod.
Jag varskodde kollegorna om att jag avsett att gå iväg och vaccinera mig.
Vips var det flera som hängde på, och det slutade med att avdelningen i princip stod tom.

Ingen fick några biverkningar utom mig, jag fick så ont i armen.
På eftermiddagen började det kännas krampaktigt i armen men jag antar att det är helt normalt.

Mackan hade hittat hem till mig lagom till jag, halvt invalidiserad, kom hemkörande med bilen.
Vi gjorde eld i spisen och begav oss ut för att hitta mat, det blev Grandiosa.

Nu har vi precis ätit upp den och jag passade på att slänga ihop varsin drink till oss för att fira en liten reunion.
Mackan kommer snart att flytta till Oslo, han är här nu för att förbereda lite administrativa ting inför flytten.

Nu skall det lösas världsproblem...

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0