Jag blir så trött...

Trollhättan... vilken märklig stad!
Jag bodde där i nästan fyra år, men Oslo drog mig därifrån ganska enkelt.

Min syster och hennes fästman (? han är iallafall bra festlig Magnus...) bor däremot kvar där och båda trivs gott hoppas jag! Ingen av dom drabbades av att SAAB nu blir nedlagt. Däremot fick jag precis reda på att Magnus drabbats lite av Volvo.. Volvotjuvar that is!
Hans fina blåa 740, den som jag vet är utnämnd till flugfiskeklubben cognacs's oficiella transportmedel, har blivit stulen.
Den är alltdå inte längre kvar på den parkering han sist ställde den!
Och det råkar vara samma parkering som min syster fått sin Jetta vandaliserad vid ett flertal tillfällen, och min Volvo 965 blivit av med det mesta av exteriördetaljer (Hon står för övrigt fortfarande på verkstaden sedan senaste stölderna...).
Att man inte kan få ha sina prylar ifred...
Jag minns själv hur jag kände mig i början av sommaren då inte hittade min cykel och tillslut insåg att det inte var jag som glömt vart jag ställt den, utan att den verkligen var stulen...

Jag lider med dig Magnus! Hoppas verkligen att du går ur detta på ett bra sätt, utan att det blir för mycket förlust för dig! Det var en bra och fin bil, den förtjänar en rättvis uppgörelse!
Jag hoppas att du iallafall får ordning på transporter överallt nu i jul och nyår!

Nu har jag precis haft katterna ute i -20 grader... Den lilla katten är lite svår, men den stora bad mig faktiskt öppna dörren så hon kunde gå ut. Duktig Katt:)

//Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0