Ketchup och Johnnys?

Det blev en liten shoppingtur med systern idag.
Jag behövde ett par nya termobrallor och hon skulle slå på stort och skaffa en helt ny mundering.
För min del blev det ett, för mig, nytt svenskat märke vid namn "SOS - Sportswear of Sweden".
Efter mycket noggrannt övervägande föll valet på en par som hette T52, Jag hoppas de kommer visa att dom var värda pengarna imorgon!
Systern köpte ett helt nytt kit med en röd jacka och mörkgråa byxor. En fin uppsättning kläder i bra färgkombination!

Vi passade även på att tanka när vi var nere i Byn. S40'in fick en redig sup med Shell VPower 99 oktan.
Jag passade även på att införskaffa en korv med bröd, det är ju så gott!
Istället för frågan jag väntade mig fick jag spörsmålet :-"Ketchup och Johnnys?".
Jag kopplade ganska snabbt att jag faktiskt inte förstod vad som menades och fick fråga vad syftet var?
Svaret var att det var Johnnys Senap som gällde här i dalarna. "Vanlig Senap" hade alltså ersatts av slanget "Johnnys". Fantastisk utveckling av språkbruk!

Nu dricks det cognac och kaffe här i vardagsrummet.  
I köket lagas julmat och julgodis!

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0