Nattlig visit...

Vanten kom precis och väckte mig!

Hon jamade och ville verkligen ha uppmärksamhet.
Jag antog att hon ville gå ut, så morgonrocken från "Farris SPA" åkte på och jag gick ut för att öppna dörren och släppa ut henne...
Men hon kom inte.
Jag gick tillbaka till mitt rum och tittade in under sängen där hon satt. Det såg ut som det redan var för sent.
Men då rörde "det" på sig och jag förstod vad hon ville! Hon ville såklart visa att hon varit duktig och fångat en mus.
Katter är lite härliga, även om det borde vara det mest naturliga i världen för dem att fånga sin egen mat måste dom stolt visa upp det innan dom kan äta upp det... Undrar vem dom visade för innan dom blev sällskapsdjur?

En lustig detalj är att Maria hade hört en mus springa över golvet igår natt. Det hörde Tussen med, men nöjde sig med att spetsa öronen och sedan somna om.

I vanliga fall har vi en s.k. musskrämma som tutar med högfrekventa ljud och håller på så sätt mössen borta på ett effektivt sätt.
Matterna verkade dock inte särskillt förtjusta i det ljudet heller så dom fick stängas av till förmån för riktiga musskrämmare!

Bra jobbat lillkatten!


Vanten - The killing machine

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0