Norsk musik och lifthistoria.

NRK P3 har under december haft omröstning om vilken norsk låt (hmm, låt av norst artist kanske blir bättre?) som varit den bästa under det första decenniet av 200-talet.

Det norska folket valde... hör och häpna: Kaizers Orchestra's låt "Ompa til du dör" till årtiondets norska låt...
Om du verkligen vill höra detta spektakel kan du lyssna här:
http://www.youtube.com/watch?v=kPIbwgVmFtc

Och inte nog med detta, Kaizers stod som segrare med 3 av de fyra översta positionerna...
http://nrkp3.no/bestenorske/

På listan återfinns även artister som faktiskt gjort bra låtar de senaste tio åren.
På plats 32 hittar vi "Satyricon" - "Fuel for hatred". Och strax efter "K.I.N.G" av samma grupp.

Turbonegro (Eller Turboneger som landet Norge tillåter dem att kalla sig) fick med två låtar.
Och allas vår Alexander Rybak finns på plats 80, trots att han bara haft 6-7% av tiden att profilera sig!
Lene Marlin och MArit Larsen har ju båda gjort rätt så bra Singer Songwritermusik, men hamnade trots detta rätt långt ner.

Hur som helst ser inte listan riktigt ut som om jag hade gjort den.
Men jag tror det finns få människor som kunnat pricka in exakt detta utseense på denna lista...


Javisst ja! När jag åkte liften förut, Ankarlift/Sleplift, kom jag att tänka på när min lillebror hade varit ute och åkt själv någon gång.
Att man i sittliften får främmande människor som resekamrater är väl helt naturligt, men att få det på en ankarlift är inte riktigt vad man räknar med.
Det hade dock lillebror fått, en storvuxen man på skidor passade på att slänga sig med brorsan som åkte snowboard.
Och vet ni hur man åker i enankarlift kanske det inte är så svårt att föreställa sig den otrevligt intima positionen som "Skidåkar-Knut" placerade sin högerhand (Peter åker Goofy om det gör bilden klarare?).
En historia jag skrattade mycket gott åt då han berättade den för några år sedan, och som åter fick mig att dra på smilbanden när jag själv var ute på ensamsegling i backen förut.

Men som Knut sa: -Mer samåkning med liftkön...
(En fantastiskt dålig ordvits tillägnad André...)

//Anders


Kommentarer
Postat av: johanna

hahhaha, underbart, jag hade nog gett han en snyting. Men hur kom han ens med? det kanske ær ett JUL mirakel i såfall.

2009-12-22 @ 20:48:13
Postat av: Anders

Haha, jo det är en lite lustig sutuation.

Jag antar att han helt enkelt passade på att smyga sig fram och ställa sig brevid lillebror innan liften kom.

Liftvakterna trodde antagligen att som skulle åka tillsammans...



Men han är så snäll min lillebror, han skulle aldrig göra en fluga förnär!

2009-12-23 @ 12:16:14
URL: http://helljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0