Nu öppnar jag fönstret till min nya blogg.

Välkommen hit, till min nya blogg.
Jag har valt att kalla den helljus.

Varför helljus då?
Jo, om du tänker dig att du hela tiden har en stark strålkastare riktad mot dig.
Du kan se den som ett mål i livet.
Ibland när du vandrar runt i livet kan du hamna på en god riktning mot ditt mål och ganska enkelt hålla kursen rakt mot ljuset, problemet då är ju att du kommer ha svårt att se vad som sker runt omkring dig eftersom du ständigt bländas av ditt mål. Vägen dit och vad som sker efter det att du uppnått målet får man aldrig någon klar vy över.
Inte förrän du kommit fram till ljuskäglan och faktiskt passerat den, först då börjar du återfå synen eftersom du slutat bländas.
Och nu har du istället en stark strålkastare som lyser upp vägen för dig rakt bakifrån.
Det blir lättare att känna igen sig där du står, och samtidigt bländas du om du försöker titta bakåt.

Jag har just nu passerat denna starka lampa och ser mindre bländad hur min omvärd faktiskt ser ut.
Det tar ett tag för ögonen att vänja av ögat från att hålla ett krampaktigt tag runt pupillen för att inte släppa in för mycket ljus till de känsliga delarna.

Det är den omställningstiden jag tänker dela med mig av i denna bloggen.

Jag kommer, mest för egen del, att skriva ner mina tankar, funderingar, projekt, vänskaper, resor, fest och vardag.

Och när jag fått tummen ur och skaffat mig en digitalkamera kommer jag förhoppningsvis dela med mig av mina visuella upplevelser med.

Alla är välkomna att följa min blogg oavsett om ett intresse finns eller om man bara vill ha något att fördriva tiden med, och kommentarer är självklart uppskattat:)


//Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0