Vedeldning och kattbesök.

Idag var som nämnt en lite seg dag, det är ju trots allt dagen efter kvällen före.
Det blev ingen tur till backen idag tyvärr, varken tid eller energi fanns i överflöd.
Istället skottade jag snö, bar in ved och bastade!

Jag skulle även laga mat till mina föräldrar som var påväg upp och skulle anlända under eftermiddagen.
Så jag fick gräva fram bilen från ett tjockt lager snö och ge mig av till affären.
Lampan som varnar att ABS-bromsarna inte är fungerande lyste när jag började köra, och jag var övertygad om att bilen börjat bråka med mig igen (Ni som känner mig vet att jag haft en del problem med denhär bilen).
Men som tur var slocknade lampan och de låsningsfria bromsarna började fungera igen efter bara någon kilometer. Antagligen hade det något med snö runt någon sensor att göra.

Så jag tog mig både till och från affären, ingredienserna till Lasagne hade införskaffats.
Jag tillagade köttfärssåsen och Bechamellostsåsen (?) på spisen. Alltså spisen man eldar i, tänk vilken fantastisk sak att ha.
Bara man har tillgång till ved kan man laga mat utan elektricitet, man får värme i sin stuga och man får faktiskt varmvatten att diska i genom den inbyggda varmvattenberedaren.
Ibland funderar jag på hur gott det hade varit att leva ett enkelt liv utan krav och måsten. Och det fina är att man faktiskt kan göra det litegrann här i stugan. En liten paus från vardagslivet i Oslo.
Nåja, Mor och Far anlände med två trötta och vingliga katter.
Tussen och Vanten hade fått lite lugnande tabletter för att klara av den 6 timmar långa färden, och tabletternas verkan satt i helt fram till läggdags. Trots detta vinglade dom sig ut i snön och vågade gå på små upptäcksfärder runt stugan, jag tror dom trivs här!
Lasagnen smakade förövrigt gott efter att vi hjälpts åt att bära in all packning från deras V70.

Nu är det dags att sova så att jag orkar upp imorgon och äta havregrynsgröt innan det bär av till backen.
Tror jag skall försöka mig på en ganska lång dag med brädan!

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0