Fredag: Mat och förseningar

Efter att diskaren var lite sne på att vi åt så sent igår var vi snälla och var på plats i mässen då dörrarna slog upp. Jag tror inte jag ätit såhär mycket som de senaste dagarna någonsin, och inte heller druckit så mycket vatten. Men allt spring runt i trappor och värmen tar på både energi och vätskebalansen...
Efter maten gick vi upp till bryggan för att ta reda på vad som sker, vi kan ju inte ligga stilla i all oändlighet...
Svaret var lite ”Mañana Mañana...” Han visste inte när riggen kunde ta emot oss, och för tillfället håller manskapet ändå på att göra rent tankarna, något dom väl egentligen haft minst fyra dagar på sig att börja med... Rom byggdes inte på en dag, och jag är övertygad om att Rio inte gjorde det heller. Berlin däremot smällde dom nog upp på en fikapaus, Tyskarna har ordning och reda!!!
Vi fick helt enkelt ringa till vår resebyrå och boka om hemresan från Söndag till Måndag kväll... Tiden flyter iväg...
Jag missar då desvärre Stratovarius konsert på Rockefeller på Måndag kväll, men det får väl gå bara jag är hemma innan Torsdag!
Nu förstår jag litegrann vad ”Johan i Kville” menar när hans Facebook-status är ”väntar på att få lossa/lasta utanför...”.

Vi har gjort klart allt inför de sista mätningarna, jag har skrivit så mycket jag kan (utan tillgång till internet) på en presentation till sektionsmötet, jag har lyssnat på 14 Pang-Prego-Program (ett antal jag först trodde var lite overkill), jag har tränat på gymet, jag har skrivit snart 7 stycken A4 med bloggmaterial... Men, jag tog inte med mig några filmer till datorn!!! Varför?! Och varför finns inte ens ett litet patiens-spel på datorn? MS Röj hade kanske passat fint annars...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0