Fredag: Träning och bildning

Jag gick till det söta lilla gymet och tränade en stund, måste nästan ta kort på det så ni får se att träning inte skall vara helt riskfritt!
Jag gavs även möjlighet att skicka ett mail, det gjorte jag. Och eftersom allting ändå skall kontrolleras fick jag så vackert formulera mig på det utländska språket engelska. Jag hoppas att de två mottagarna har överseende med detta...
Vi ligger fortfarande stilla i väntan på att få lasta, förstår inte varför vi ilte ligger för ankare?
Har redan legat stilla i drygt två dygn nu, biljetten är som sagt ombokad till Måndag kväll men kaptenen trodde att det vore klokt att boka om till Tisdag kväll.
Jag skall iallafall vara hemma innan Torsdag eftermiddag!!!
Vi vandrade runt på däck en stund nu på kvällskvisten och såg solen gå ner samtidigt som eldsflammorna vid horisonten blev allt starkare.
Det kryllar av oljeriggar runt om i trakterna, och skenet från deras fackor är nästan lite rogivande att titta på framifrån fördäck, långt ifrån motorernas buller.
Efter det satte jag mig i hytten och försökte vara lite kreativ, det blev en novell och tre painbrushbilder... vi får se om jag delar med mig av dem, troligtvis gör jag väl det så jag börjar med att avslöja titlarna.

”Gycklare Jönsson” heter novellen iallafall.

”Hon som alltid är med i skräckfilmer... och dör” heter första bilden

”Glenn, så mycket huvud men så liten kropp” heter den andra

”Stjärnor dör inte, dom är redan änglar” heter det sista verket för idag.

Jag undrar hur det går för min personliga konstnär förresten... Jag har beställt två tavlor i akryl, motiven är bestämda och jag väntar med stora förhoppningar på de två alster som skall pryda min vardagsrumsvägg hemma i Oslo!

Jag tyckte precis att jag hörde TV-rummet ropa mitt namn. ”Señor Burrito Mr. Hansson von Norway”... Jag antar att det vill ha besök och försöka skola mig i språket som låter som en blandning av Spanska, Italienska och Ryska... Och jag fattar absolut ingenting... Buenos Dias har jag hörs skall betyda godmorgon... Men i min värld är det fortfarande huvudstaden i Argentina, om man byter lite bokstäver...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0