Fredag: Vågor och dagsverken

Inatt har det gått sjö. Mycket sjö.
Båten gungade så mycket att vi bestämde oss för att gå ner och se så att vår utrustning inte var i fara.
Vi ligger sedan i går eftermiddag stilla i väntan på att få lasta, jag antar att vi ser just vårat oljefält i horisonten.
Trots den mycket gungande natten har jag sovit ganska gott och klockan 8 satt vi vid frukostbordet.
Det är ganska vanlig frukost ombord med kaffe, smörgås, yoghurt och juice.
En sak skiljer sig dock från min verklighet, det är juicen.
Den är läskande god och bär smak av passion, ananas eller nån fruktmix.Det märkliga är att juicerna bär ungefär samma färg som mjölk. Det ser lite vidrigt ut men dom smakar gott iallafall.

Vi tillbrinagde ytterligare ett par timmar i det varma maskinrummet under förmiddagen.
Det är riktigt kul, intressant och lärorikt med det jag pysslar med nu, och jag känner verkligen att jag är glad att jag läste de automationskurser jag gjorde i skolan. Mycket kopplande med sensorer och grejjer, kul att få användning för sina kunskaper i det verkliga livet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0