Kälke och Konsert

Jag har alltid påverkats mycket av musik.
På alla sätt och vis!
Just nu har jag märkt att det påverkat mitt sätt att skriva.

Det verkar som om allt jag skriver är dystert.
Och det återspeglar egentligen inte alls min verklighet.
Min verklighet är egentligen helt fantastisk, men att jag låtit mig påverkas till att ligga på den nivå artister som Melissa Horn, Placebo och Björn Afzelius är på när det gäller melankoli känns lite uppenbart.

Deras musik tilltalar mig väldigt mycket, man får ju texterna på köpet, och därmed vill jag lära mig att spela deras låtar här hemma med Mackan.
Då blir det helt plötsligt lyssnande och utövande av dysterhet, och det kan kanske återspeglas här i bloggen ibland.

Jag gillar det mörka sättet att uttrycka sig på, trots att jag är glad.


Idag är jag ännu mer glad än vanligt!

En fantastisk dag på jobbet med mycket skratt och stök.
Och min fruktansvärda inverterade sjösjuka (landsjuka?) har äntligen släppt.
Det blev mycket för min lilla kropp att vara i konstant rörelse, men nu är jag back on track!
Och track kan ju vara ett passande ord för dagens "efter-jobbet-aktivitet".
Vi gav oss ut med avdelningen och åkte rodel!
Det var riktigt häftigt att åka livsfarlig kälke i hög hastighet!
Dock lite kallt!
Men det är helt klart något jag skall göra igen!

Nu har jag precis kommit hem.
Frusen och trött efter en natt med 2-3 timmars sömn... Dumma jetlag!
Vi skall snart gå på konsert!
Det skall bli riktigt gött, Melissa Horn!!! Den ljuva stämman!

Jag får med mig Mackan eftersom det egentliga sällskapet fått förhinder.
Han hade tänt levande ljus på bordet för att hålla värmen när jag kom hem.
Så vi fick ju späda på kvällens sinnesstämning genom att öppna en flaska rött.

Ett smakprov på vad vi skall se finns här.

Det kommer bli den där magiska kvällen ändå idag!
En liten dam med sin gitarr och sin röst. En Teater och en stilla publik.

Imorrn vankas det födelsedagskalas.
Och resten av helgen är inte riktigt bestämd ännu.

Det beror lite på, jag vill ju hälsa på mor och far en liten sväng.
Kanske låna lite ved:)
Men samtidigt går Holmenkollenstafetten på Lördag.
42 kilometer på skidor.
Det känns som en fin träning, så jag skall höra mig för om någon mer vill åka. Behöver lite motivation (nån att tävla mot:P).

Så jag återkommer med mer info när jag vet!
Veckan går för fort, fartvinden blåser i mitt hår!
Men med båda fötterna på fast mark nu skall man nog kunna komma in i verkligheten igen!


Vad säger man? Livet är gott ibland:)
Oftast faktiskt!


//Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0