Kryssning och Stockholm

Nu har jag kommit iland och hängt i Stockholm ett tag.
Sitter på Sthlm C och surfar på en sån surfzon som Mamsen och Pappsen delat med sig av:)

Kryssnignen var fin!
Jag och Martina möttes som vanligt vid puben som säljer stooora öl på Stockholm Centralstation.
Vi tog en bit mat och gav oss sedan av till Wärtahamnen med Taxi.

Väl där var partyt inte på den nivå vi trodde, men vi fick ju göra vårat bästa ändå och se till att ingen pilsner behövde smugglas ombord.
Och tur var nog det eftersom det var 20 tullare och 2 hundar som välkomnade oss på landgången...
Men snälla som vi är var det bara att gå ombord.


Fin hytt fick vi och riggade genast upp en liten stereo och införskaffade någor att blanda ut colan med.
Dock var det lite kryptisk konst på väggen... Döm själva...


Jag träffade även Kapten...



...och frågade snällt om jag fick gå en tur i maskinrummet...
Det fick jag.

Det var lite tufft att åka båt fram i bogen när det på andra sidan skrovet var väldigt stora isbitar.
Jag fick en rundvisning överallt där det fanns maskiner, mycket bra idè att våga fråga:)


Här var det inte helt ljudlöst när vi körde 23 knop i istäckta vatten, det är längst fram i båten för den som inte ser det...


Fyra motorer av denna modell fanns ombord Wärtsilä, 64 cylindrar totalt till huvudframdriften.


Is... pang pang i skrovet och propellrar...



Jag hittade Norrmän, dom var trevliga och hade flagga.



När vi var iland gick vi skilda vägar i Stockholm jag och Martina.
Martina drog till Alice och jag åkte till Tallkrogen på efterfest.


Norska ambassaden hade en kul affisch!


Nu skall jag hämta lite mat nånstans och sedan dra med bussen!

Gott med 7,5 timmar på en buss nu... yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0