Måndag: Ny vecka och nya möjligheter

Då var det åter måndag och en ny arbetsvecka står på programmet.
Efter frukosten imorse gick jag ut på däck för att ta en nypa salt.
Och vad skådade mitt norra öga om inte den gamle goe snickarn på berget igen!
Vi passerade alltså Rio de Janeiro lagom vid halv nio.
 
Därefter blev det maskinrummet igen för en sista mätning samt att plocka ihop grejjerna.
Mycket grejjer, många trappsteg, mycket värme... puh.
Men nu är vi väl egentligen klara, bara lite grejjer kvar som vi får ta loss i hamn eftersom de sitter
på rörliga delar...
Vi får hoppas vi hinner med planet ikväll, det hade ju varit försmädligt om vi tvingades spendera hela tisdagen på Copacabana med stekande sol, drinkar och lättklädda damer...
En grej som stör mig lite är att jag hela tiden trott att man i sydamerika var bra på just kaffe...
Men att kaffet här på båten är långt ifrån högsta kvalitage.
Det är faktiskt så illa att jag förstår varför maskinisterna öser i aspartam och mjölk... (Ren aspartam är för övrigt väldigt sött...)
Men imorse gjorde jag en fin, om än lite sen, upptäckt. Kakao!
När jag tänker efter har jag nog serr på tv att man i sydamerika nästan håller kakaobönan som en gud. Och det visades verkligen i deras ”Oboy”, den var något alldeles extraordinärt god.
Typiskt att upptäcka det sista frukosten:(

Nu är det iallafall beställt en båt som skall ta oss från Oljetankern och in till hamnen, annars hade det blivit mera väntan på att få lossa och därmed kanske flyget hade blivit svårt att hinna med.
Jag är nyduschad och redo att börja packa nu!
Det gäller att packa klokt nu när det blir klimatbyte igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0