Måndag: Sista skriket och publicering

Detta är det sista inlägget av många från en dryg vecka i Brasilien, börja läsa mycket längre ner om du vill ha med hela storyn alltså! 

När det var dags att åka från båten gick vi mot trappan som skulle leda oss ned till den anslutande lilla skutan som skulle ta oss iland.
Halvvägs dit kommer en man springande mot oss, densamme jag tidigare pratat om Bibeln med.
Han verkade vilja fota oss till att börja med, men snart kom det fram att han bara ville korrigera en sak.
Det är inte bra histirier i Bibeln, det är sanna historier...
Då tog jag närmsta järnrör och krossade hand knäskålar mentalt... Så gör man inte, försöka pracka på någon en religion...
Nej, han sjönk som en sten i mina ögon... Hade han undvikit sitt missionerande hade han klarat sig med äran i behåll...
Hur som helst kom vi efter två timmar med den lilla båten in till en liten vacker stad där en bil väntade på att köra oss till flygplatsen.

Jag köpte mig på vinst och förlust en liten flaska med den lokala spriten bryggd på sockerrör.
Det är den stärkande vätska som skall användas till en äkta caprinia.
Den blev dock beslagtagen i säkerhetskontrollen i Paris.
Den Franska damen som skulle få äran att kasta flaskan uppmanade mig att dricka upp de två decilitrarna med en styrka på 40% .
Jag avböjde, och det ångrade jag nästan...
Planet var försenat en timma med boardingen och väl på plats fick vi vänta  ytterligare en timma innan kursen satten mot Oslo.
Oslo, Oslo... Hem hem...
Borta bra men hemma bäst!
Hemma är för stunden Oslo, och Oslo är bäst.
Längdskidorna väntar mig ikväll. Mackan likaså.
En trött och riktigt sliten kropp kommer njuta av hemvaron på ett sätt den inte gjort på länge!
9 dagar utan tillgång till omvärden har gjort sitt.
Och 9 dagar med obekvämligheter har även det satt sina spår på min kropp..
Däremot har 9 dagar med regelbunden och ordentlig kost gjort susen!
Kanske är det startskottet på ett lite ändrat matliv för min del?

Just nu åker vi över det vackra Amsterdam och jag är trött.
Så jag skall avsluta mitt skrivande med detta:
Har ni läst alla inlägg från Brasilienresan har ni läst nästan 36000 bokstäver!

Sorry om jag tagit värdefull tid av er!

Bilder och novell kommer så snart jag känner mig redo att exponera min kreativitet.

 //Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0