Nattlig vakenhet och Musikalisk ensamhet

Hjärnan spelar onda spratt
Ger till mig en sömnlös natt
Som ett sätt att säga välkommen hem?
Tack för den, tack för den

Kan inte sova, dumma klocka...
Den visar inte tiden som var i Brasilien...
Där hade klockan bara varit kvart över tio.
Därför är mina ögon kvart-över-tio-öppna.

Imorrn skall jag på konsert.
Melissa Horn skall sjunga och spela för mig.
Parkteatret på Grünerlökka är platsen.
Det kunde blivit en magisk kväll.
Nu vet jag inte, kanske blir det fint.
Förhoppningsvis blir det så.
Jag bestämmer det nu, jag skall lyssna för två.

Låt John Blund komma närmre
Han är vackrare än mig
Han går brevid men halkar efter
han orkar inte springa mer


//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0