Onsdag: Jobb och slit

Puuuuh, jag hade aldrig jobbat i en bastu tidigare, och heller inte nu.
Men det är nog samma upplevelse som att jobba i ett maskinrum där det är 50 grader varmt.
En skillnad är kanske att jag varken hade sprit eller kniv, två annars väldigt viktiga ingredienser i finsk bastuarbete.
Det blev många turer mellan ”arbetsplatsen” och kontrollrummet. En sträcka som innehöll 64 höga och branta trappsteg…
Har nog aldrig i hela mitt liv svettats så mycket under så lång tid..
Man skulle haft ett förflutet som brevbärare dom är uthålliga har jag hört:P
Är dock glad att jag inte är vidskeplig då dagen inkluderade hundratals passager under stegar.
Nu är iallafall dagen avklarad efter 5 timmars testande. Bönor och Biff verkar vara ett hett tema på mat här, så det fick vi återigen.
Nu väntar ett drygt dygns ”vila” innan vi kan arbeta igjen. Först skall vi ut till oljeriggen, sedan lasta olja ett dygn och därefter kan vi jobba igjen.
Skall nog fördriva kvällen med en långpromenad på däck och sedan prova båtens fina gym, man måste ju hålla sig skeppsformad…


Kommentarer
Postat av: Rebecka <3

jobbigt de lät :/

2010-02-09 @ 18:36:42
URL: http://beckpeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0