Onsdag: Väntan och sol

Eftersom vi skulle åka 08:00, idag Onsdag, gick vi efter fyra timmars sömn upp klockan 07:00. En snabb frukost senare hade vi gjort oss klara för avgång.
Det hade tydligen inte kaptenen som var kvar i land.
Så nu blev det några timmars väntan, och jag tog mig en tur på däck.
Vi ligger för tillfället för ankar i en otroligt vacker vik.
Landskapet ser ut som hemma i Norge med höga fjäll och djupa fjordar, en skillnad är dock att det är varmt här.
Riktig varmt. Riktig äckligt varmt.
35 grader visar termometern i skuggan, och inte en vindpust så långt ett salivindränkt pekfinger når.
Det blir väl så när man är omringad av flera hundra meter höga berg och solen står i Zenit.

Jag fick tagit lite fina bilder på omgivningen och ådrog mig faktisk under min halvtimmas långa exponering för sol en ganska vacker s.k. ”wifebeaterbränna” där mitt linne givit kraftiga vita avtryck på min annars numera röda överkropp.
En trött Señor (han hade antaligen suttit upp hela natten och ätit burritos och lyssnat på Jason Mraz) upplyste mig om att maten var redo att inmundigas.
Biff, ris och bönor vankades, jag anar att det är en ganska vanlig måltid eftersom det var det vi fick på restaurangen vi stannade på längs vägen till Sao Sebastian. Dock var det en mycket god bit mat, hellre det resten av året än ett par dagar med fisk…
Om ni kommit såhär långt i läsandet kan jag upplysa om att det inte finns internet om bord och att det blir lite ketchupeffekt på blogguppdateringen!
Ni får helt enkelt allt på en gång, och jag med för den delen. För jag vill ju själv ha mina minnen från resan nedplottade någonstansJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0