Torsdag: Menybyte och kvällsaktivitet

Dagens sista måltid blev bönor och biff… MEN, kocken stod stolt och presenterade dagens nya rätt för oss, det var köttbullar. Mycket goda sådana som jag förtärde med god aptit.
Det känns nästan som om man äter hela tiden här ombord, fyra mål om dagen. Men det är nog inte fel att komma igång med lite sådana rutiner! Beundrar människor som tar sig tid att äta frukost och kvällsmat!
Jag blev en gång tipsad om att göra Hitlerhälsning… Hmm, nja… ser inte riktig rätt ut… Ligger inte riktig bra i munnen heller… Solhälsning måste det ha varit…
Hur som helst hade jag lite tid över på kvällen och tänkte ge det en chans.
Min kropp var ond efter onaturliga ansträngningar och min hjärna var lite arg för att sömnrytmen rubbats en hel del.
Nu antar jag att meningen är att man skall sitta redo på ett berg och säga hej till solen som går upp. Men jag gjorde en annan variant och sa hejdå till en sol som gick ner.
Jag tror jag missade lite på solens ETTD (Estimated Time To Dusk) och blev sittande i drygt en timma innan det hände något.
Det var faktiskt ganska avslappnande och gött, men givetvis kände jag mig lite som en hippie när jag satt där, med hörlurar som spelade Björn Afzelius, och tillsynes stirrade in i den sol som samtidig passade på att ge min hud lite färg. Men jag blundade ju såklart, precis som en riktig Yogamaster hade gjort (antar jag?).
Aldeles lagom innan solen skulle gå ner kom dock min kollega ut med kameran och smygfotograferade mig… Så det blev en liten kamerapose framför bryggan och ett farväl till solen från relingen istället… Kanske jag ger mig på ett nytt försök en annan dag nu när jag vet att solen går ner prick 19:30, det tog den 4 minuter att gå från full till helt borta. Oftast tar det väl lite längre tid, men det beror väl helt på vad och hur snabbt man dricker…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0