Torsdag: Oljeriggar och överraskningar

Vi passerade nyss en drös med oljeriggar, jag passade på att gå ut och fotografera dem lite grann.

Det blev väl inga jättefina bilder på så långt håll, men det var iallafall en fin promenad på däck i solskenet. Jag träffade på en riktig trött mexicanare med munstach och piastava-kvast, han låg dock inte och sov för tillfället, jag antar att jag lyckades timea in 11-jobbet alldeles lagom mellan siestorna.
Under min rundvandring på däck fick jag en lite obehaglig känsla av att vara i fara, eller iallafall utsatt för någon typ av paranormal aktivitet. Efter lunchen (Bönor, Biff och Ris såklart) fick jag mitt tidigare obehag bekräftat. Jag gick upp på bryggan för att försöka lokalisera vart vi var och hur långt vi hade kvar, samt ta reda på aktuellt djupgående på skutan. Jag möttes av en oväntad syn… Där uppe på bryggan var den ett flickebarn som styrde fartyget. Jag tyckte väl det gick lite ostabilt… Nä, jag tycker allt att det är lite vårdsöst att låta en ~23 år gammal tjej köra en farkost som kan väga 151.000.000,0 kilo. 

-oO  Beginning of statement Oo-
OBS!!! Jag hade allt tyckt det hade varit vårdslöst att låta en likasinnad ung herre köra skutan med… så inga påhopp om kvinnoförtryck nu.
-oO  End of statement Oo-

I brist på annat vandrade jag runt lite och hittade TV-rummet, jag lyckades även hitta en kanal som sände filmer som var odubbade, alltså på engelska. Problemet var att jag inte klarade av att koncentrera mig på engelskan då det visades portugisisk text… Jag var helt enkelt för insnöad på att försöka lära mig det lokala språket från subtitlesen… 

Senaste nytt är att vi verkar bli försenade.
Vi skulle varit framme 15:00 i dag Torsdag… klockan är nu 16:00…
Lastningen skulle ta 24 timmar, nu sägs den ta 36 timmar.
Transit hem igen skulle ta 24 timmar, men verkar bara ta 16 nu eftersom vi skall till en hamn lite närmare Rio de Janeiro.

Vi får helt enkelt se om vi hinner med den flight som vi planeras åka med på Söndag kväll…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0