Torsdag: Stjärnor och skrivande

Vi gav oss ut på däck i natt för att se om vi kunde skåda Rio på babord sida.
Det gjorde vi inte. Däremot var det väldigt stjärnklart och i princip noll ljusförorening.
En sådan stjärnhimmel kan jag faktiskt inte minnas när jag sist såg.
Det blåste dock en hel del och gick lite sjögång, och givetvis lyckades mitt smalben spela fotboll med ett hårt föremål i mörkret. Dumma ben…
Torsdagen började med en god frukost och fortsatte med en liten snabbcheck att allt var okay överallt. Det var det, allting utom mina vader… Jag trodde jag hade dem i ganska god kondition, men det verkar som om dom är lite överansträngda i dag, ajajaj.
Jag fick iallafall tvättat både mig och overallen igårkväll, och det gjorde väldigt gott på migiallafall. Jag kanske inte blev en bättre människa, men jag kände mig helt klart som en ny människa när lagret olja och svett som tidigare prydde min lekamen helt plötsligt tvagats bort.
Overallen var det dock lite värre med… Jag fattar inte hur mannen som uppfann den amerikanska tvättmaskinen tänkte! Och ännu mindre hur folket som faktisk fortfarande köper en sådan tänker! Jag antar att ni vet vilken modell jag menar? En toppmatad tvättmaskin med en slags ”skruv” i centrum på det horisontalt monterade cylindertrumman. Man behöver ju inte direkt vara fysikprofessor för att förstå att det är en efterbliven design med bristfällig funktion. Kort och gott blev min overall inte ren, kanske är det mesta av svetten ursköljd, men den är inte ren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0