Bastu och rödvin

Igår var en lång och händelserik dag!

Jag gick tidigt mot bussen, som på ett förvånansvärt bra sätt lyckades klaffa med resten av bussarna. Så jag vandrade in på kontoret med ett leende på läpparna efter att ha tagit mig med kollektivtrafiken dörr till dörr på rekordtid!

Dagen på jobbet bestod till största delen av två möten. Jag missade den sedvanliga innebandyn pga ett av dem tyvärr... men men.
Vinlotteri hade vi ett tag efter lunch som vanligt, jag köpte en lott och vann inte:(
Däremot vann båda mina kollegor Marianne och Mark.
Detta var inte av ondo eftersom vi planerat en litengathering innan kommande lönningspils.
Det blev bastu och rödvin efter ett träningspass på arbetsplatsens egna gym.

Väl i bastun uppdagades att ett av vinerna (ett Riesling) hade gått till spillo genom en olycklig händelse som genererat utspilld alkohol på ett hårt stengolv.
Lyckligtvis hade jag av nån anledning med mig förra veckans vin-vinst och vi stod långt ifrån torra efter den olyckliga händelsen.

En vis indian sade en gång till mig att det är oklokt att dricka vin i en 95 gradig bastu efter en dryg timmas träning...
Eller ja, han borde sagt det iallafall...
Trött blev man, inte sovtrött, men utmattad.
Och i tillägg blev jag röd i ansiktet likt en alkoholist som dricker sig förbi sin antabuskur.

Eftermiddagen fortsatte sedan hemma hos Mark där han lagade mat tillsammans med sin fu, mycket gott efter tidigare händelser och inför kommande utgång.
Jag kan nu även kryssa av ytterligare en sak från min lista över stereotypupplevelser, att ha druckit Gin & Tonic med en Engelsman.

Vi tog bussen in till stan och jag drog hem till mig en liten tur för att borsta håret inför första ölen på La Boheme.
Dock hade många kollegor reda styrt kosan mot Microbryggeriet då jag ankom förstnämnda ställe, so vi gick efter.
Det blev två goda öl, sedan var lönen slut:P
Mark hade förtärt lite mer kreativitetsdryck än mig och bjöd verkligen på sin färdighet inom kommunikationsprinciper!

Dagen efter var väldigt smärtfri ur ett alkoholkonsumeringsprincipsätt att se på saken, dock hade jag träningsvärk från Torsdagens längdtur vilket gjorde att jag avstod att gå på tur.
Istället  drog jag ner till Mor och Far på Rossö.
Lillebror med Dam var på plats och god mat förtärdes.
Jag passade även på att hälsa på Johan. Han hade tre stycken Volvo B20 motorer under renovering på varvet.
Han har det gött den mannen!

Kamremsbyte på fars V70 var ett av två mål med helgen, pga kyla har det gått lite trögt. Men vi har kommit en bra bit nu och tar det med ro, tidImorgon  finnes!

Nu dricks det rödvin och äts Ost!
Imorgon vankas fortsatt arbete med bil och översyn av båtar och bilar!
Eftermiddagen blir förhoppningsvis fin den med:)

Nu skall set kollas på U2!


//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0