Grodor och Olycksfåglar

Alla har vi någon gång gjort det... en (kanske) kallad groda!
Man säger något utan att kanske inte tänka igenom alla tänkbara utfall av de orden man säger.

Nån kanske drar ett religionsskämt i en grupp människor där någon kanske är av den utsatta religionen.
Någon annan kanske försökte få igång "vågen" i publiken till 5-års-sorgedagen för Tsunamin.
En tredje kanske driver storslaget om alkoholkonsumtion i direkt anslutning till någon som var dag i tystnad för en inre kamp mot suget efter rusdrycker.
Själv har jag säkerligen gjort mig lustig över många saker som någon i sällskapet kanske har en närmare relation till än vad jagsjälv har.
Det kan vara korta, tjocka, lata, törstiga, stockholmare eller annat som ibland kan vara lustigt...

Idag råkade vi ut för en liten sådan situation, jag och min syster.
Det var på After-Skin, och bandet VI3 spelade för oss.
På nyårsnatten hade en 20-årig kille försvunnit påväg hem från krogen, kanske hade han varit för full och tyckt att en snödriva var den perfeka sovplatsen. Man skall inte skoja om sånt, men skall man vara helt PK så hade det inte funnits någon humor alls i världen... Dessutom är det inget skämt då det tyvärr antagligen ovan nämnda scenarie som inträffat om nu den stackars killen hittas i en snödriva.

Hur som helst tyckte iallafall bandet att det var en god idé att riva av "Ebba Grön"'s klassiska hit "800 grader" där det sjungs: "Vi fryser ihjäl det är så kallt, stackars barn men snart blir det varmt".

Som sagt, de flesta gör ovan nämnda misstag någon gång.
Jag vet själv med mig många gånger då jag (miss)lyckats med bedriften. Men i slutändan kanske sådana missar går att reparera?

En gång sa jag "skall vi gå" till ett gäng där en kille satt i rullstol.
Han svarade kvickt, "Nej jag kör".
Han löste den annars tryckta situationen på ett grymt sätt :)

Efter After-skin var det hockey igen.
Final i "Legend-Cup" där gamla hockey-legender spelade i en liten cup.
Denna gången var det ymnigt snöfall och vi hade fått sällskap på läktaren av min svåger som under dagen kommit upp för att koppla av lite under ledigheten.
Det var kallt som stryk och vi drog så snart det var avgjort.

Väl hemma fick jag nys om att ytterligare en film ifrån Fjällbacka skulle gå under kvällen.
"Olycksfågeln" skulle även kanske innehålla en scen där en vän från trakten kommer göra en storslagen skådespelarinsats.
Detta gjorde det hela än mer intressant, men tyvärr var den scenen inte med denna gången.
Antagligen kommer vi kunna se imorgon då fortsättnignen följer. Nu har jag ju två anledningar till att jag måste se fortsättningen imorgon, filmen var ju spännande också...

Nu skall det nog snart sovas.
Imorgon blir en hård dag tror jag, mycket som skall hinnas med.
Söndag morgon bär det av hemåt, skall plocka upp Erik på Gardemoen så får han hjälpa mig att bära upp TV´n :)

//Anders


Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för ett härligt skratt med ännu ett underbart dagsverke!

Känner mig hedrad att nämnas i din blogg :)

Men "storslagen skådespelarinsats" kanske är att överdriva med ganska många korkar för mycket!

Troligen kommer jag inte ens vara stolt, utan skämma sk**en ur mig!

2010-01-02 @ 19:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0