Poesi och Lyrik

Jag har ägnat ett tag med svunna tider.
Och läst ord som författats av mästare.
Sättet att uttrycka sig var annorlunda då, ett behagligt spåkbruk återfinns knappt idag.
Nils Ferlin har i huvudsak insupits idag, så mycket saker han skrivit.

Jag skall dela med mig av hans sista verk.
Det är bara är en kort och lätt lite rad.

Ferlins defenition på fåfängans fåfänglighet.
"Vanitas vanitatatum:
Ett liv, ett kors, ett datum."

Kort och koncist.

Eftersom jag fortfarande är en så otroligt ung man bjuder jag härmed på en variant.
"En film, en öl, en Söndag"

Det kliar i fingrarna, pianot skall få känna mina händer smeka likt napalm...

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0