Tankar och Dilemman

Tänk dig att du har två önskningar i livet du vill förverkliga!
Den ena är att du vill bli känd, den andra är att du vill bli rik.
Du kanske är en nobody som inte har den minsta lilla chans att bli varken känd eller rik.
MEN... om du skulle skänka bort 50 miljoner rill Röda korset hade du garanterat fått en del tid i media.
OCH... om du vann 50 miljoner på trav hade du ju kunnat förverkliga det.
Problemet är att den ena drömmen utesluter den andra... Vinner du blir du rik, och ger du bort pengarna blir du känd.

Varför verker det mesta i det gå ut på att just tvingas välja mellan två goda saker?
I övrigt brukar ju film-dilemman gå ut på att välja mellan två otrevliga sakeker, som valet mellan att ha en spindel som sängkamrat resten av sitt liv eller att äta frukost ur munnen på en död och bortruttnande Anthony Hopkins varje morgon i två månader...
Men i det verkliga livet jag lever nu verkar det allt som oftast bli val mellan två trevligheter!
Jag vill kunna välja båda... Kan jag det?
Troligtvis! Jag vet många som redan lyckats!
Kommer jag lyckas? Jag hoppas det!
Ett misslyckande blir bara enligt proportionerna ett halvt fotspår lämnat i Saharas oändliga öknen.

Jag kommer vinna 100 miljoner på V75 och ge bort 50 miljoner för att bli känd om jag skall följa tidigare exempel!

Anders!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0