Thåström och Carnival.

I Fredags kom Johan upp.
Han hade haft födelsedag så jag bjöd upp honom på en minivisit i Oslo.
Höjdpunkten var att kolla på Thåström.

Kvällen började med Johnossi som förband, dom skötte sig bra och gjorde ett riktigt bra framträdande.
Därefter äntrade Pimme scenen.
Varken jag eller Johan var tyvärr helt övertygade.
Han körde nästan bara låtar från nyaste skivorna.
Utöver öppningsnumret som var "Miss Huddinge -72" och "Alla vill till himlen" var det inga låtar från "Thåström", "Xplodera mig 2000" eller "Det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal".

Senast han var här i Oslo var det riktigt ruskigt bra, denna gången får han tyvärr lite lägre betyg av mig...

På Lördagen åkte Johan hem igen tidigt.
Då passade jag på att ringa Viktor för att ta en tur i spåret.
Under tiden han tog trikken hem till mig preppade jag mina skidor, kallare valla och inkortning 2cm på spannet bak blev det.
Och det gav resultat, riktigt bra fäste och glid hade vi under de 14 kilometer turen blev.
Väl imål fick vi en "nistepakke" gratis. Det var en smörtillverkare som delade ut smörgåsar med ost, sallad och paprika till trötta skidåkare i reklamsyfte... Gott var det iallafall..

Hemma efter turen blev det mat och en liten powernap inför kvällens kommande inflyttningsfest.
Ut till Baerum bar det av för ett "housewarming party". Det var trevligt och natten avslutades med en tur in till byn för utgång på Socialen och senare en tur till Rock In.

Imorgon bär det slutligen av till Brasilien.
Tidigt tidigt skall jag upp och ta mig till Gardermoen för att flyga till Rio via Paris.

Fick precis mail om att hotellet nu är bokat för första natten.
Det var inget dåligt hotell heller, och såhär under Carnivalen kan det bli en trevlig dag/kväll i Rio.

Just nu har jag 42 levande ljus tända.
Slut på ved och överskott av värmeljus i kombination med kall lägenhet är anledningen.

Jag hoppas att det finns internet dït jag skall, så jag kan hålla mig uppdaterad:)

Torsdag 11/2-10, då du!

//Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0