Flygplan och Krigsbåtar...

Jaha, då var man hemma igen.

Igår tidigt kom taxin och körde mig till Gardermoen, SAS tog mig vidare till Bergen där slutdestinationen var en krigsbåt på militärt område.
Det var lite meckande att få komma in men det gick ganska smidigt trots att jag var svensk.

Efter lite brunch sattes jobbet igång för fullt.
Det var et kul och givande jobb som jag blev mycket nöjd med!
Fick även en liten rundvisning på skeppet och kan väl, utan att bryta från hemlighethållandeavtalet, att jag känner med trygg i Norge med 5 skutor av denna modell som patrullerar våra kustvatten.

För allt var ju hemligt ombord, kanske inte maten dock.
Den var jättegod och jag åt tillockmed fisk med mycket god aptit.
Dels för att jag var hungrig, dels för att jag laddar inför Vasaloppet... men kanske främst för att det var riktigt gott... Sej var det visst.

Det blev sent och stressigt idag. Lämnade båten 40 minuter innan flyget skulle gå.
Åkte i full fart och checkade in seeent.
Väl genom säkerhetskontrollen ropades jag upp i högtalarna, dom ville ha mig till tullen...
Dom funderade på vad jag hade i väskorna och ville bara att jag skulle öppna och visa...
Tyckte väl att dom kunde öppnat själva, så elak är jag inte:P

Men men, hann med planet och landade efter en vacker vända över mitt underbara Oslo.
Allt är fint på natten sett uppifrån, och särskillt nu när hon har sin vinterskrud på sig.

 

Jag vet inte hur jag hamnade på denna motorvägen, men jag trivs bakom ratten!

Lite bilder kanske innan jag somnar?

Bergen hade oxå snö, konstigt tyckte Bergensarna...

Superintendent var snäll och förevigade min visit... Reflex is the shit, det lärde jag mig redan i småskolan.


Så går det om man är utlänning, sova med en AK47:a i pannan gick dock förvånandsvärt bra.

Under frukosten såg jag tre män med lustiga hattar skrapa en bilruta... Det var kul!

Nu skall sovas!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0