Svårt och gott!

Jag pratade med mina poesivänner från "Poesiafton i Oslo" idag.
Jag undrade varför det är så svårt att skriva!
Dom kliade varandra i skägget och svarade att jag är för glad!
För att få med sig helheten och alla perspektiv måste man stå på botten av brunnen och blicka uppåt!
Jag gör tyvär inte det längre.
Hon hör av sig ibland och sprider glädje.
Dom ringer mig ibland och frågar frågor jag kan svaret på.
Han är framme ibland och lyser på mig.
Det ringer på dörren ibland, Victor delar med sig av våren.

Det mesta är bra, allt kanske?
Påskeferien är här och alla kollegor är poff borta!

Jag har jobbat flinkt och skött alla klienter eftersom jag typ varit ensam på kontoret!
Det är en boost i självförtroendet att ordna och dona!

Eftersom jag tappat fokus från botten av brunnen skriver jag inget eget idag, utan tar något som passar och konverterar!

Hon... igen... varför... hjälp mig?

Hon från havet

She was leavingt on a cold, dark night telling me she'd be home,
she sailed the sea for a hundred years and left me all alone.

Now i've been dead for twenty years
I've been washing the sand with my ghostly tears
searching the shores for my soulmate oooh.

And I remember the day that the young man came
said your jackie's gone she's lost in the rain
and i ran to the beach and laid me down

You're all wrong, i said
as they stared to the sand,
That girl knows the seas
like the back of her hand,
She'll be back sometime
Laughing at you.

I've been waiting all this time,
for my girl to come
take her hand in mine
and lead me away to unseen shores.

I've been washing the sand
with my salty tears
Searching the shores these long years
and I walked the sea forevermore
till I find my soulmate oooh,





Som ett barn kanske?
Ett barn kan man prata till och ge all din kärlek!
Men ett barn förstår inte vad det får!
Ett barn förstår ingenting, men efter många år av givande får man det där leendet tillbaka kanske?
Det man kämpat för!
Kan man påskynda uppväxten? Anabola kanske?

Jaja, shit the same!
Hon är bara ett barn, äldre än mig...
Men imorrn skall jag till Sälen!
Good shit! Snowboard, och jag har inget att förlora!
Skall inte köra hem och Vasaloppet är avklarat!
Big Jump here I come!

//Anders

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Du skriver vackert anders!:)

2010-04-02 @ 10:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0